Review: Wild Cards (Gam’inBIZ)

Zin om een volstrekt wild kaartspel te spelen? Probeer dan eens Wild Cards, van Gam’inBIZ, een vlot kaartspel waarbij spelers blokkerige beesten verzamelen om de meeste punten te verdienen.

Elke speler begint het spel met een hand habitatkaarten en een aanvulkaart. Iedere beurt worden er een aantal dierenkaarten opengelegd op tafel. Met kaarten uit hun hand kunnen spelers “bieden” op deze wilde beesten. De speler die de hoogst genummerde kaart speelt, mag als eerste zijn of haar “prooi” pakken. Eigenlijk zijn de spelers de echte wilde beesten in dit spel… Een speler moet wel net zoveel kaarten uit de hand wegspelen als het nummer van de geboden kaart. Speel je dus een hoge kaart, dan is je hand sneller leeg. Wil je nieuwe kaarten in ja hand, dan moet je jouw aanvulkaart spelen en kun je die ronde niet meebieden.

Betaal je jouw nieuwe huisdier exclusief met kaarten die overeenkomen met het habitat van het gekozen dier, dan krijg je bonuspunten. Heb je de meeste kaarten van een bepaald diersoort, dan krijg je een leiderskaart met een extra speciale eigenschap.

Wild Cards is een leuk, vlot en wild spelletje met artwork van dezelfde illustrator als het toffe kaartspel CuBirds. Wild Cards is makkelijk uit te leggen en biedt voldoende strategie voor herhaaldelijke potjes. Je moet efficient en tactisch bieden om te winnen. Aan het einde van het spel krijg je punten voor je verzamelde dieren, leiderskaarten en verzamelde bonuspunten. De speler met de meeste punt wint en mag zichzelf de alpha animal noemen. De andere spelers mogen voortaan alleen tamme dieren verzamelen op de kinderboerderij.