Review: Heat Heavy Rain (Days of Wonder)

In Heat scheuren de spelers door de bochten en proberen ze het uiterste uit hun auto te halen, zonder de motor te overhitten. Tijdens de races in Mexico en Japan is regen voorspeld en worden spelers geconfronteerd met extra uitdagingen en mogelijkheden. Schakel jij over op inters of toch full wets? Weet jij af te koelen of worden de hitte en regenval teveel in Heat Heavy Rain?

Is het nu al tijd om de pitstraat in te rollen voor een update aan de auto? Een uitbreidingsset is misschien wel de equivalent van een mid-season upgrade aan een Formule 1 auto. Na de ontwikkeling van de auto begin je aan de volgende stap in de hoop dat de auto beter, sneller, sterker en duurzamer is. Vaak levert het wat extra performance op, maar soms is het geen succes. Heavy Rain is een upgrade die pole position oplevert.

Bij de uitbreiding zit een extra wagen, spelersbordje en kaarten zodat een zevende speler deel kan nemen aan een race. Zoals we allemaal weten, zijn races zoals Heat het leukste met voldoende spelers en met zeven spelers is Heat extra spannend. Waar de FOM geen akkoord voor de deelname van Andretti Cadillac, wist Days of Wonder gelukkig wel de juiste keuze te maken.

Naast extra onderdelen voor de zevende wagen zijn er ook twee extra circuits toegevoegd, waarbij met name in Japan water een duidelijk rol speelt. Zoals de naam van de uitbreiding al vrij expliciet impliceert, speelt zware regenval een belangrijke rol. Daarnaast zijn er nieuwe upgradekaarten voor extra mogelijkheden en nog wat andere modules die je makkelijk kunt toevoegen.

Heat is wat mij betreft een van de beste en toegankelijkste racespellen. Heavy Rain voegt onderdelen toe die het spel nog hoger in het klassement zetten.