Review: Feldherr spel accessoires

Doorgewinterde miniature gamers, wargamers of schilders van miniatures zijn vast al bekend met Feldherr. Feldherr is namelijk geprezen voor diens opbergoplossingen, -dozen en -tassen gemaakt van (voornamelijk snij/plukschuim) specifiek gericht op verzamelaars (van bijvoorbeeld modelbouw) en spelers van spellen met (geschilderde) miniaturen, zodat zij hun hobby veilig en netjes kunnen opbergen of verplaatsen naar hun volgende hobbyistenbijeenkomst of grandiose spelsessie. Er zijn veel hobbies en soorten spellen en daardoor heeft Feldherrr ook een grote selectie aan verschillende producten voor verschillende behoeften. Inmiddels heeft Feldherr ook een heel scala aan accessoires voor bordspellen!

Het ’traditionele’ Feldherr product is uiteraard het ’schuim’ om je figuurtjes veilig te stellen. Ik kwam dan ook voor het eerst in aanraking met Feldherr toen ik een x-aantal jaar gelden ik een oplossing zocht om mijn kleine legertje aan ruimtescheepjes voor Star Wars X-Wing veilig te transporteren. Al snel kwam ik in mijn zoektocht uit bij Feldherr. Dit bedrijf had een aantal compacte dozen met een magnetische sluiting en plukschuim zodat je de binnenkant van de doos kon aanpassen naar jouw behoefte.

Ook voor bordspellen met een hoop (geschilderde) miniaturen zoals Blood Rage en ook wargames zoals Warhammer en zelfs rollenspellen als Dungeons & Dragons bieden ze vergelijkbare oplossingen aan. Veel gamers, zoals ik, steken veel moeite in het schilderen van hun miniaturen en je wil je schilderwerk dan ook veiligstellen. Het zou zonde zijn als het schilderwerk, ondanks de laag vernis, afbrokkelt of als de figuren op een ander manier beschadigen doordat ze los, samen met andere onderdelen, in de doos ratelen. Door het schuim hebben de figuurtjes een zachte en ook veilige ondergrond.

Inmiddels zet Feldherr ook hun 3D-printers flink aan het werk. Ze bieden hierdoor nog meer verschillende producten aan. Denk aan organizers voor je verfpotjes, maar ook binnenkantjes voor bordspellen en zelfs dice towers. Op de afbeeldingen zie je foto’s van het, in mijn ogen, ondergewaarde spel Nidavelir. Van Feldherr mocht ik voor jullie dit product testen. Het spel zelf komt niet met een opbergoplossing, dus ben je vooral aan verschillende plastic zakjes overgeleverd. Door de losse onderdelen en kaarten kan het zijn dat de muntenhouder van het spel per ongeluk beschadigd. Met de insert van Feldherr hebben alle onderdelen (en zelfs de onderdelen van de uitbreiding die op de foto’s niet eens staat afgebeeld) een eigen plekje in de speldoos. Alle startmunten zijn hierdoor ook al netjes gesorteerd en de doos is gelijk een stuk steviger. De insert is geprint met een lichtgewicht kunststof, waardoor het extra gewicht van de insert minimaal tot verwaarloosbaar is.

Feldherr heeft ook verschillende andere accessoires voor bordspellen zoals elastieken voor om je speldoos zodat de onderkant en de deksel makkelijk bij elkaar worden gehouden en verschillende bakjes om spelonderdelen tijdens een speelsessie te sorteren. Van Feldherr mochten wij jullie ook kennis laten maken met de ’schelpjes’ om verschillende onderdelen eenvoudig en binnen handbereik op tafel te zetten. Op de foto’s zien jullie de deluxe onderdelen van het spel Flamecraft. Door de verschillende kleuren van deze Feldherr bakjes is het gelijk duidelijk welk onderdeel in het bakje zit en het kleurt en fleurt de tafel op.

Feldherr biedt voor een hoop verschillende spelers en hobbyisten oplossingen en accessoires. Wil je zelf kijken wat Feldherr te bieden heeft, bezoek dan snell www.feldherr.net. Met de kortingscode DICEDAN krijg je zelfs 5 euro korting op een bestelling met een minimale bestelwaarde van 50 euro. Deze kortingscode is geldig tot en met 31 maart 2023, dus maak er snel gebruik van. Wij danken Feldherr voor het totstandkomen van deze showcase.