Review: De Betoverde Torens (HOT Games)

Ieder jaar studeren nieuwe tovenaars af, maar zoals iedere student zijn ook deze tovenaars in opleiding bijzonder lui. De magische studenten moeten namelijk verzamelen bij de Raventoren met een volle verzameling aan toverdrankjes, maar uiteraard wachtten ze tot het laatste moment met studeren en voorbereiden. Nu is het een race tegen de klok… én andere studenten om als eerste in de Raventoren aan te komen met toverdrankjes om zo een wit voetje te halen bij de professoren en om af te studeren van de academie. Ze zullen niet alleen zichzelf maar ook de toren verplaatsen om op te tijd te zijn en de andere spelers een hak te zetten. Weet jij deze tovertastische race te winnen?

Spelopzet en doel

Zet het speelbord, bestaande uit vier onderdelen, in elkaar en zet de Raventoren en de andere torens klaar. Afhankelijk van de hoeveelheid spelers, ontvangen spelers een aantal tovenaars die op de torens worden verdeeld. De kaarten worden geschud en iedere speler ontvangt een drietal kaarten om te beginnen. Spelers ontvangen ook een aantal lege flesjes om tijdens het spel te vullen met toverdrankjes.

De speler die als eerste met gevulde toverdrankjes al diens tovenaars in de Raventoren weet te dumpen eindigt het spel en de speler mede meeste gevulde drankjes wint in het geval van gelijkspel en anders wint gewoon de speler die als eerste klaar was.

Iedere beurt kan een speler twee kaarten spelen om acties te verrichten. Met deze kaarten kunnen spelers hun tovenaars verplaatsen, maar ook de torens. Verplaatsingen worden altijd met de klok mee verricht en torens kunnen worden gestapeld. Overigens kunnen spelers ook delen van gestapelde torens verplaatsen om zo weer torens te ontstapelen. Spelers mogen niet de Raventoren op zichzelf verplaatsen.

Door tovenaars exact in de Raventoren te verplaatsen, mogen ze de desbetreffende tovenaar in de toren dumpen. Hun beurt is dan wel teneinde. Nadat een tovenaar de Raventoren heeft betreden, verplaatst de Raventoren naar het eerstvolgende vrije veld of toren met een wapenschild.

Door torens te verplaatsen kun je tovenaars van jezelf en andere spelers insluiten. Hierdoor kunnen deze tovenaars niet worden verplaatst. Ze kunnen weer worden bevrijdt door (delen van) torens te verplaatsen. Overigens kunnen ze Raventoren wel verplaatsen door een stukje toren daaronder te verplaatsen!

Met volle toverdrankjes kunnen spelers extra effecten activeren.

De Betoverde Torens is een lekker dynamisch familiespel waarbij spelers elkaar kunnen dwarsbomen door elkander in de sluiten of door torens te verplaatsen. Betoverende gekte!