Review: Aeon’s End Legacy of Gravehold (Indie Boards & Cards)

Gravehold, die magische wereld van het spel Aeon’s End, heeft nooit een moment rust: iedere keer verschijnen er nieuwe monsters en gevaren. Soms vallen deze letterlijk uit (grote en gevaarlijke scheuren) uit de hemel. Weet jij de nieuwe gevaren te trotseren in Aeon’s End Legacy of Gravehold?

Een van mijn favoriete deckbuilders is Aeon’s End, een uitgebreide, thematische en zeer meeslepende coöperatieve deckbuilder waarbij de spelers Gravehold proberen te beschermen tegen een gezamenlijke vijand: de nameless. Spelers beginnen ieder potje met een persoonlijk stapeltje kaarten waarmee zij monsters te lijf gaan en effecten zullen activeren. Tijdens het verdere verloop van het spel zullen spelers nieuwe kaarten kopen om hun trekstapel te verbeteren. De monsters komen in alle vormen en maten, waardoor ieder potje Aeon’s End anders is. Gecombineerd met, door de vele uitbreidingen, vrijwel oneindige combinaties aan verschillende sets aan kaarten en spelmogelijkheden geeft Aeon’s End voldoende spelplezier. Lees meer over Aeon’s End in onze recensie van het basisspel

Naast het geweldige en gevarieerde basisspel is er ook Aeon’s End Legacy. Zoals de naam al doet vermoeden is dit een Legacy variant van Aeon’s End. Spelers gaan een campagne spelen met permanent gevolgen. Spelers plakken stickers en creëren een persoonlijke spelervaring en verhaal. In tegenstelling tot veel andere legacy spellen kun je AEL zo vaak spelen als je maar wilt en zelfs combineren met alle andere Aeon’s End sets en uitbreidingen. Ook van AEL schreven we al een recensie. Na het succesvolle eerste legacy-spel is er nu ook een tweede set beschikbaar.

Aeon’s End: Legacy of Gravehold is het tweede legacy spel in de wereld van Aeon’s End. Alleen belooft Legacy of Gravehold alles grootser aan te pakken dan het eerste deel. Dat is gelukt! Een grotere doos, meer geheimzinnige enveloppen, meer kaarten, meer verschillende gameplay, meer vijanden, meer karakters en veel meer stickers…. bijna te veel om op te noemen! Legacy of Gravehold heeft een dieper, meeslepender verhaal met vertakkende paden, waardoor de ervaring nog persoonlijker wordt. Na elk spel ontvangen spelers ervaring die ze vervolgens weer kunnen besteden ze aan verbeteringsstickers, die samen met spelerskaarten de spelers in staat stellen machtiger te worden. Niet alleen de spelers worden sterker, maar ook tegenstanders worden echter bij elk gevecht sterker en sterker… Legacy of Gravehold is complexer en nog meeslepender dan Aeon’s End Legacy.