Review: DreamWorks Dragons Legends of the Nine Realms (Outright Games)

Dreamworks Dragons: Legends of the Nine Realms is niet alleen een mond vol, maar ook de titel van een videospel gebaseerd op een animatieserie gebaseerd op de reeks animatiefilms Hoe Tem je een Draak van Dreamworks. In dit spel neem je de rol aan van de draak Donder die erg energiek is. Donder lijkt overigens donders veel op Toothless. Dat komt omdat Donder een afstammeling is van de legendarische draak die je beter kent als de draak en beste vriend van Hiccup. De familie van Donder is in gevaar en er zijn draken gewelddadig geworden. Dus het is tijd voor Donder om op avontuur te gaan.

Wat voor een spel is Dragons? Nou het is een simpele RPG-achtige game met klassieke Dungeon Crawler achtige gameplay. Spelers nemen de rol aan van Donder, maar spelen tijdens het spel meerdere draken vrij. Spelers hebben lichte aanvallen, zware aanvallen en ook aanvallen waarmee ze op een afstandje hun vijanden kunnen aanvallen. De gevechten zijn redelijk eenvoudig en de AI van de tegenstanders is niet al te uitdagend, waardoor het spel uiteraard vooral geschikt is voor jongere spelers die fan zijn van Dragons. Af en toe komt en er een eindbaas die wel iets meer gedonder biedt.

Het spel bestaat uit verschillende werelden met levels en heeft een lineaire gameplay. In de levels zijn kristallen en andere voorwerpen te vinden die je kunt verzamelen. Met deze voorwerpen kunnen spelers hun draak verbeteren en eigenschappen vrijspelen. De levels bestaan uit simpele puzzels waarbij je korte afstanden moet vliegen, aanvallen dient te gebruiken en de speciale eigenschappen. Elke draak heeft bijzondere eigenschappen en spelers dienen alle draken te benutten op de levels uit te spelen. De RPG-elementen zijn wel leuk gedaan om jonge spelers al wat wegwijs te maken in de wonderlijke en gevarieerde wereld van de RPG’s.