Review: Disney Sorcerer’s Arena: Epic Alliances Thrills and Chills (the Op)

This is Halloween en nog veel meer en de engerds komen naar buiten. Neem daarom ook nu de rol aan van een skelet, een kwaadaardige slechterik en een gemene heks in de Thrills and Chills uitbreiding voor Disney Sorcerer’s Arena: Epic Alliances.

Disney Sorcerer’s Arena: Epic Alliances is een skirmish spelsysteem waarbij spelers een klein legertje samenstellen van verschillende Disney en/of Pixar personages. Er is een core set verkrijgbaar die noodzakelijk is om te beginnen met spelen. De core set bevat al een ruime en gevarieerde selectie aan personages, maar er zijn verschillende uitbreidingssets beschikbaar (en aangekondigd) zodat in de toekomst iedereen met zijn of haar favoriete Disney en/of Pixar personages kan spelen.

Spelers gaan in het spel hun team aan personages aansturen. Spelers kunnen punten verdienen door personages van de andere speler te verslaan of door bepaalde velden op het spelbord te veroveren. Zodra een speler 20 punten heeft gehaald of indien een trekstapel leeg is, wordt de ronde afgemaakt en wint de speler met de meeste punten aan het einde van het spel!

Eerder verscheen al de uitbreidingsset Turning the Tide waarbij watergerelateerde personages en onderdelen aan het basisspel werden toegevoegd. Nu is het tijd om te griezelen en spoken in Thrills and Chills. Thrills and Chills voegt allemaal spookachtige karakters toe. Deze karakters zijn perfect voor Halloween zoals Jack Skellington uit de Nightmare before Christmas, De Gehoornde Koning uit Taran en de Toverketel (verrassend duister klassiekertje) en Moeder Gothel uit Rapunzel.

Deze personages gebruiken nieuwe soorten aanvallen en vaardigheden die duidelijk geïnspireerd zijn op hun verwrongen personages om de toch al epische gevechten in de Arena nog angstaanjagender en krachtiger te maken.

Disney Sorcerer’s Arena: Epic Alliances is de perfecte en luchtige skirmish game voor Disney en Pixar fans waar spelers teams kunnen samenstellen met hun favoriete Disney en Pixar helden en schurken en het tegen elkaar opnemen in een makkelijk uit te breiden en variërende spel. Voor liefhebbers van dit spel is deze uitbreiding dan ook zeker een aanrader.