Review: Happy Salmon (Asmodee)

Ben jij een vrolijke vis of een saaie haai?

Dit knotsgekke partyspel Happy Salmon verscheen al eerder bij een andere bekende uitgever van spelletjes. Het spel verscheen met iets ander geïllustreerde kaarten in een best wel gekke/unieke verpakking: namelijk een tasje in de vorm van een vis. Inmiddels verschijnt het spel bij de uitgever van Exploding Kittens en heeft het illustraties in die stijl. In Happy Salmon probeer jij als eerste alle kaarten uit je hand weg te spelen. “Hoe doe je dat?” is vanzelfsprekend de eerste vraag die je je stelt. Nou door heel actief te zijn!

Iedere speler ontvangt een stapeltje kaarten in diens kleur. Elke stapel bevat verschillende soorten ‘activiteiten’ die spelers samen met een andere speler moeten verrichten om hun persoonlijke stapel kaarten weg te spelen.

Spelers spelen tegelijkertijd en hebben altijd maximaal 1 kaart per persoon tegelijk naar zich opengedraaid. Op die kaart staat een van de volgende activiteiten: high five, boks, wisselen van plek of happy salmon (je handen laten glibberen als een visje).

Je gaat tijdens het spel op zoek naar een maatje met dezelfde activiteit. Die voeren jullie zo snel als mogelijk uit, leggen de kaarten af en daarna ga je kijken naar je volgende kaart. Heb je geen activiteit die je kan verrichten, dan leg je deze naar achter op je persoonlijke stapel en dan is een nieuwe kaart zichtbaar. Dit herhalen de spelers tot een van de spelers geen kaarten meer heeft. Deze speler is de winnaar!

Happy Salmon is een simpel en knotsgek spel voor vreemde vissen. Het is lachwekkend en hilarisch en is eigenlijk een soort ligretto met gekke bewegingen. Perfect voor klassen, schoolkampen, feestjes, families en studentikozen!